اندر افزایش حقوق و منفذهای خروج

یزدفردا:زبات دراز در هفته نامه آیینه یزد نوشت:اگر از نقش بی بدیلی كه بعضی مواقع صدا و سیما در برهم زدن آرامش خانواده‌ام داشته چیزی بنویسم روی سفید كاغذ با مداد خجالت سیاه خواهد شد.قبلاً هم در همین راستا بارها در مضار اعلان عمومی بعضی (چیزها) از صدا و سیما آن هم (چند دفعه) و اجرا شدن به(صورت دیگر) نوشتم از جمله با بررسی‌های به عمل آمده مشخص گردید كه مسبب و محرك شورش هفته‌ی گذشته «عیالات متحده» و«فرزندان» سخنان معاون رییس الوزراء بوده و قصه از این قرار است كه: در شبی از شبهای خدا، خبر20:30 تمام شده بود كه همسر مكرمه با هزاران اما و اگر و همراه با سر و صدا گفت: زبان دراز فهمیدی معاون رییس الوزا چه فرمودند؟ گفتم نه، همسر مكرمه با چهره و كلام ظفرمندانه از قول آن مقام مسوول گفتند:«ماه خرداد ماه پول دار شدن كارمندان است».

گفتم: خانم مكرمه و مجلله شاید دوباره انتخابات نزدیكه؟ گفت:جان زبان دراز نه! یكسال، دو سال سر و گوشمون راحته، وعده وعید نمی‌شنویم. حقوق‌ها هم تكان نخواهد خورد. بلند شو! برویم یك خانه ویلایی دیده‌ام بخر. در همین حال از جناح چپ لشكر هم یورش را ادامه دادند و فرزندان عزیزتر از جان یكی به فكر خریدن و برداشتن ماشین مدل بالاتر و دیگر برخریدن باغ در ییلاقات و دیگری آپارتمان در تهران و آخری تغییر دكوراسیون نظر دادند.

غافل از آنكه كانال‌های مشابه مغازه داران و اصحاب صنوف و كارخانه داران و دلالان مطلع! مشعوف و مسرور قبلاً اضافه پرداختی‌ها را برایم تعدیل فرموده بودند بنده هم برای اینكه «گز نكرده پاره نكنم» به حسابداری زنگ زده مطلع شدم با این افزایش حقوق كه ماهیانه چیزی حدود 30 هزار تومان است. با یك حساب سرانگشتی می‌توان یكی از اقلام زیر را تهیه كنم: یا ماهی یك ونیم (باك بنزین آزاد سهمیه ای) بزنم یا ده عدد مینی پیتزا یا چند عدد هندوانه و یا 30 پاكت پفك بزرگ و یا دو قالب پنیر لیقوان بخرم یا یك روز 4 پرس كشك و بادمجان با مخلفات با خانواده میل نمایم و یا 7 عدد حشره كش از نوع دل رحم و بی خطر آن خریداری كرده و با آن 21مگس و 13 پشه و 2 عدد سوسك را بكشم و یا 2 كیلو گوشت با استخوان و چربی دار سه بار پخت خریداری كنم.

حال خوانندگان جلیل القدر قبول فرمودید كلام عده‌ای از اكابر اعاظم دولتمرد چقدر با بركت است و چگونه باید بنده سراپا تقصیر به عنوان نماینده قشر آسیب پذیر كه مجری طرح‌های دولت كریمه از یك سو و از سوی دیگر عمله بی مزد مواجب «عیالات متحده» در اجرای منویات هستم چه فشاری تحمل می‌كنم تصدیق بفرمایید: كاش دولتمردان لطف می‌كردند عملیاتی سخاوتمندانه را مثل ذخیره ارزی محرمانه تلقی كرده و مصاحبه اعلان عمومی نمی‌كردند، حال كه هواپیمای اقتصاد در حال اوج گیری است بزرگان این پرنده غول پیكر را روی دكمه اتوماتیك بگذارند هیچ خبری، مصاحبه‌ای سخنرانی هم نكنند، جان خودم وضع بهتر می‌شود.تا ببینم با اجرای طرح هدفمند كردن یارانه‌ها فقر ازبین می‌رود یا فقیران در سراشیبی قرار می‌گیرند!! تا آن موقع كه اگر این زبان دراز دوام آورد با هم دردلی می‌كنیم . . . در این هنگام ناگهان صدای خانم درآمد بزن كانال 5 خبر مصاحبه وزیر . . . كه . . .

چند روز است كه از كما خارج شدم حالم كمی بهتره . . . اگه مصاحبه و اعلام افزایش شش درصد حقوق مجدداًً در بوق و كرنا نكنند و چیزی در این زمینه نگویند.

یزدفردا



 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا